Στη … χωματερή του Μεγανησίου κατέληξαν τα δύο θρυλικά σκάφη του Αλέξανδρου και της Χριστίνας Ωνάση, που για χρόνια ολόκληρα ήταν παρκαρισμένα στην πίσω αποβάθρα του Σκορπιού.
Οι ανεκτίμητοι χειροποίητοι «θησαυροί», που κάποτε έσχιζαν τα καταγάλανα νερά του Ιονίου και αποτελούσαν το όνειρο κάθε κοινού θνητού λόγω της ιστορίας τους, διαλύθηκαν με τσάπες μέσα σε λίγα λεπτά, φορτώθηκαν σε φορτηγά και πετάχτηκαν στα σκουπίδια μαζί με τη μοναδική τους ιστορία. Μόλις πριν από λίγα 24ωρα τον γύρο της Ελλάδας έκαναν φωτογραφίες και δημοσιεύματα που ήθελαν τους νέους ιδιοκτήτες του Σκορπιού να έχουν ξεκινήσει ήδη τις εργασίες ανακαίνισης. Οπως όμως αποκάλυψε η «Espresso», δεν επρόκειτο για ανακαίνιση, αλλά για την καθιερωμένη ετήσια συντήρηση και εκκαθάριση του νησιού από σκουπίδια και παλιοσίδερα. Κανείς ωστόσο δεν γνώριζε ότι ανάμεσα σε αυτά τα άχρηστα αντικείμενα ήταν και τα ταχύπλοα σκάφη των παιδιών του Ελληνα Κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση.
Το ένα, τύπου Βertram, είχε αγοραστεί στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τον ίδιο τον μεγιστάνα προκειμένου να το δωρίσει στον λατρεμένο του γιο Αλέξανδρο. Το αγωνιστικό σκάφος έφτιαξε με πολύ μεράκι και τα πιο ακριβά για την εποχή εκείνη υλικά ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της θρυλικής εταιρείας Βertram, ο Richard Bertram, ο οποίος ακόμη και μέχρι τον θάνατό του, το 2000, συνήθιζε να παινεύεται ότι ανάμεσα στους εκλεκτούς πελάτες του ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Το σκάφος ονομάστηκε «Μπλε» και ήταν επαναστατικής σχεδίασης. Το design του, τα πανάκριβα ξύλινα πατώματα αλλά και οι κινητήρες του, που φημίζονταν για την υψηλή τους απόδοση, το έκαναν μοναδικό. Στον κόσμο υπήρχαν μόνο μερικά κομμάτια. Εκτός από τον Αριστοτέλη Ωνάση είχαν φροντίσει να αποκτήσουν το δικό τους παρόμοιο Bertram ο Αγά Χαν, ο βασιλιάς Χουσεΐν της Ιορδανίας και ο πρίγκιπας Bertil της Σουηδίας.
Πάντως ο Αλέξανδρος Ωνάσης δεν πρόλαβε να χαρεί το σκάφος για πολύ. Περίπου τέσσερα χρόνια μετά το πανάκριβο δώρο που έλαβε από τον πατέρα του έχασε τη ζωή του. Εκτοτε το σκάφος βγήκε στη στεριά και τοποθετήθηκε κάτω από ένα στέγαστρο.
Την ίδια τύχη είχε το 1984 και η «σφήνα» της θάλασσας, το ταχύπλοο Cigarette, που αγόρασε η Χριστίνα Ωνάση για να το προσφέρει ως γαμήλιο δώρο στον τέταρτο σύζυγό της Τιερί Ρουσέλ. Μετά τον θάνατο της Χριστίνας Ωνάση και αυτό το σκάφος παροπλίστηκε στον Σκορπιό. Την εποχή εκείνη το να είναι κάποιος ιδιοκτήτης Cigarette δεν σήμαινε μόνο πως ήταν λάτρης της ταχύτητας, αλλά και άνθρωπος με δυνατό χαρακτήρα και γνώμη.
Αντί λοιπόν τα φημισμένα σκάφη της δυναστείας Ωνάση να συντηρηθούν, να επισκευαστούν και να πουληθούν, όπως έγινε και με το ταχύπλοο σκάφος «Amazing Grace» που πηγαινόφερνε τους επιβάτες της θαλαμηγού «Χριστίνα», δόθηκε εντολή στους εργαζομένους να πεταχτούν, γιατί ήταν… ερείπια! Πάντως η κυπριακή εταιρεία στην οποία δόθηκε η διαχείριση του Σκορπιού δήλωσε απλώς πως δεν κάνει κανένα σχόλιο.
http://troktiko.eu/2013/04/
Οι ανεκτίμητοι χειροποίητοι «θησαυροί», που κάποτε έσχιζαν τα καταγάλανα νερά του Ιονίου και αποτελούσαν το όνειρο κάθε κοινού θνητού λόγω της ιστορίας τους, διαλύθηκαν με τσάπες μέσα σε λίγα λεπτά, φορτώθηκαν σε φορτηγά και πετάχτηκαν στα σκουπίδια μαζί με τη μοναδική τους ιστορία. Μόλις πριν από λίγα 24ωρα τον γύρο της Ελλάδας έκαναν φωτογραφίες και δημοσιεύματα που ήθελαν τους νέους ιδιοκτήτες του Σκορπιού να έχουν ξεκινήσει ήδη τις εργασίες ανακαίνισης. Οπως όμως αποκάλυψε η «Espresso», δεν επρόκειτο για ανακαίνιση, αλλά για την καθιερωμένη ετήσια συντήρηση και εκκαθάριση του νησιού από σκουπίδια και παλιοσίδερα. Κανείς ωστόσο δεν γνώριζε ότι ανάμεσα σε αυτά τα άχρηστα αντικείμενα ήταν και τα ταχύπλοα σκάφη των παιδιών του Ελληνα Κροίσου Αριστοτέλη Ωνάση.
Το ένα, τύπου Βertram, είχε αγοραστεί στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από τον ίδιο τον μεγιστάνα προκειμένου να το δωρίσει στον λατρεμένο του γιο Αλέξανδρο. Το αγωνιστικό σκάφος έφτιαξε με πολύ μεράκι και τα πιο ακριβά για την εποχή εκείνη υλικά ο ίδιος ο ιδιοκτήτης της θρυλικής εταιρείας Βertram, ο Richard Bertram, ο οποίος ακόμη και μέχρι τον θάνατό του, το 2000, συνήθιζε να παινεύεται ότι ανάμεσα στους εκλεκτούς πελάτες του ήταν και ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Το σκάφος ονομάστηκε «Μπλε» και ήταν επαναστατικής σχεδίασης. Το design του, τα πανάκριβα ξύλινα πατώματα αλλά και οι κινητήρες του, που φημίζονταν για την υψηλή τους απόδοση, το έκαναν μοναδικό. Στον κόσμο υπήρχαν μόνο μερικά κομμάτια. Εκτός από τον Αριστοτέλη Ωνάση είχαν φροντίσει να αποκτήσουν το δικό τους παρόμοιο Bertram ο Αγά Χαν, ο βασιλιάς Χουσεΐν της Ιορδανίας και ο πρίγκιπας Bertil της Σουηδίας.
Πάντως ο Αλέξανδρος Ωνάσης δεν πρόλαβε να χαρεί το σκάφος για πολύ. Περίπου τέσσερα χρόνια μετά το πανάκριβο δώρο που έλαβε από τον πατέρα του έχασε τη ζωή του. Εκτοτε το σκάφος βγήκε στη στεριά και τοποθετήθηκε κάτω από ένα στέγαστρο.
Την ίδια τύχη είχε το 1984 και η «σφήνα» της θάλασσας, το ταχύπλοο Cigarette, που αγόρασε η Χριστίνα Ωνάση για να το προσφέρει ως γαμήλιο δώρο στον τέταρτο σύζυγό της Τιερί Ρουσέλ. Μετά τον θάνατο της Χριστίνας Ωνάση και αυτό το σκάφος παροπλίστηκε στον Σκορπιό. Την εποχή εκείνη το να είναι κάποιος ιδιοκτήτης Cigarette δεν σήμαινε μόνο πως ήταν λάτρης της ταχύτητας, αλλά και άνθρωπος με δυνατό χαρακτήρα και γνώμη.
Αντί λοιπόν τα φημισμένα σκάφη της δυναστείας Ωνάση να συντηρηθούν, να επισκευαστούν και να πουληθούν, όπως έγινε και με το ταχύπλοο σκάφος «Amazing Grace» που πηγαινόφερνε τους επιβάτες της θαλαμηγού «Χριστίνα», δόθηκε εντολή στους εργαζομένους να πεταχτούν, γιατί ήταν… ερείπια! Πάντως η κυπριακή εταιρεία στην οποία δόθηκε η διαχείριση του Σκορπιού δήλωσε απλώς πως δεν κάνει κανένα σχόλιο.
http://troktiko.eu/2013/04/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ προσπαθείτε να μην βρίζετε στα σχόλια και να μην θίγετε ονομαστικά πρόσωπα,κάνουμε πάντα έναν έλεγχο, ώστε να μην π.χ κατηγορούνται άδικα πρόσωπα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, ούτε φυσικά και να τα καταργήσουμε, γιατί δεν γουστάρουμε...