Σημαντική Ανακοίνωση

ΝΕΑ ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΜΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ YouGreeks navigator

Η Ομάδα διαχείρισης του YouGreeks σας εύχεται ευτυχισμένο το 2019 !! Και σας ευχαριστεί για τις 51.190.967 Προβολές !


Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2011

Βιταμίνες Β και φυλλικό οξύ κατά κατά του Αλτσχάιμερ


Η λήψη μεγάλων δόσεων των βιταμινών Β6, Β12 και του φυλλικού οξέος μειώνουν τη συρρίκνωση του εγκεφάλου σε ποσοστό μέχρι και 30% μέσα μια διετία, επιβραδύνοντας έτσι την εμφάνιση άνοιας και της νόσου Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα. ..

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την νευροψυχολόγο Σελέστ ντε Τζάγκερ, που δημοσίευσαν τη σχετική μελέτη στο διεθνές περιοδικό γηριατρικής ψυχιατρικής «International Journal of Geriatric Psychiatry», σύμφωνα με τις βρετανικές Γκάρντιαν και Ιντιπέντεντ, μελέτησαν τις περιπτώσεις 270 ανδρών και γυναικών άνω των 70 ετών που εμφάνιζαν ήπια έκπτωση των νοητικών λειτουργιών τους, κάτι που εμφανίζεται κατά μέσο όρο στον ένα στους έξι ηλικιωμένους και περιλαμβάνει προβλήματα στην μνήμη, την ομιλία και άλλες λειτουργίες.

Περίπου τα μισά άτομα με τέτοια προβλήματα τελικά εμφανίζουν Αλτσχάιμερ μέσα σε μια πενταετία από τα πρώτα συμπτώματα. Η μελέτη έδειξε ότι η χορήγηση -σε ιατρικές ποσότητες- βιταμινών Β και φυλλικού οξέος μπορούν να καθυστερήσουν την αρχική έκπτωση των νοητικών λειτουργιών, επιβραδύνοντας έτσι και την εκδήλωση άνοιας, μια μορφή της οποίας είναι το Αλτσχάιμερ. Οι βιταμίνες Β, σε συνδυασμό με το φυλλικό οξύ, μειώνουν το επίπεδο της ομοκυστεΐνης, ενός αμινοξέος στο αίμα που, σε μεγάλες ποσότητες, μπορεί να κάνει ζημιά στα αιμοφόρα αγγεία, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο για άνοια. Η ομοκυστεΐνη τείνει να αυξάνεται με το πέρασμα των χρόνων, έτσι οι ηλικιωμένοι κινδυνεύουν περισσότερο.

Για να κρατηθεί σε ελεγχόμενο επίπεδο η ομοκυστεΐνη τους, σύμφωνα με την έρευνα, οι ηλικιωμένοι πρέπει να τρώνε περισσότερο κρέας, ψάρι και πράσινα λαχανικά και να πίνουν λιγότερο αλκοόλ, γιατί αυτό μειώνει το επίπεδο της βιταμίνης 12 στον οργανισμό. Οι ερευνητές χώρισαν τους εθελοντές του δείγματος σε δύο ομάδες: η μία πήρε εικονικά χάπια («πλασέμπο») και η άλλη ένα «κοκτέιλ» βιταμινών Β6, Β12 και φυλλικού οξέος, σε πολύ μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που συνήθως συστήνουν οι γιατροί στο πλαίσιο μιας υγιεινούς διατροφής. Οι εγκέφαλοι των εθελοντών εξετάστηκαν στην αρχή, καθώς και μετά από μια διετία, ενώ παράλληλα διεξήχθηκαν μια σειρά από νοητικά τεστ.

Όσοι είχαν πάρει βιταμίνες, εμφάνισαν 30% μικρότερη μείωση του εγκεφαλικού ιστού σε σχέση με την ομάδα του «πλασέμπο». Όσοι μάλιστα είχαν το υψηλότερο επίπεδο ομοκυστεΐνης στο αίμα τους στην αρχή του πειράματος, ήσαν αυτοί που ωφελήθηκαν περισσότερο από τις βιταμίνες, εμφανίζοντας ακόμα μικρότερη συρρίκνωση του εγκεφάλου (50%).

Σε κάθε περίπτωση, όπως τονίστηκε, χρειάζονται περαιτέρω κλινικές δοκιμές πάνω στο ζήτημα και οι άνθρωποι πρέπει πρώτα να συμβουλεύονται ένα γιατρό, πριν αρχίσουν μόνοι τους να παίρνουν βιταμίνες. Μεταξύ άλλων, υπάρχει ο κίνδυνος της εκ νέου ενεργοποίησης καρκινικών κυττάρων από το φυλλικό οξύ, καθώς επίσης της διατάραξης της ισορροπίας των βιταμινών στο σώμα. Ήδη η Τζάγκερ σχεδιάζει μια μεγαλύτερη δοκιμή με πάνω από 1.000 άτομα για περισσότερα από δύο χρόνια.

www.ygeiaonline.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ προσπαθείτε να μην βρίζετε στα σχόλια και να μην θίγετε ονομαστικά πρόσωπα,κάνουμε πάντα έναν έλεγχο, ώστε να μην π.χ κατηγορούνται άδικα πρόσωπα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, ούτε φυσικά και να τα καταργήσουμε, γιατί δεν γουστάρουμε...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...