Η ομάδα της Άλφα Ρομέο κυριάρχησε στις δύο πρώτες διοργανώσεις της Φόρμουλα 1 (1950, 1951), αναδεικνύοντας πρωταθλητές τους Τζουζέπε Φαρίνα και Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, όμως η ιταλική κυβέρνηση (η εταιρεία τότε ήταν δημόσια) δεν συνέχισε τη χρηματοδότηση και η ομάδα διαλύθηκε.
Το 1979 η εταιρεία συμμετείχε και πάλι με δική της ομάδα στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, αυτή τη φορά υπό τη σκέπη της Autodelta, όπως ονομαζόταν το αγωνιστικό τμήμα της, που συμμετείχε σε διοργανώσεις χαμηλότερου βεληνεκούς. Η απόπειρα απέφερε με πολύ πενιχρά αποτελέσματα, αφού τα μονοθέσια της Άλφα Ρομέο συνήθως δεν ολοκλήρωναν τον αγώνα ή τερμάτιζαν μεταξύ των τελευταίων. Καλύτερη σαιζόν της ήταν το 1983, όταν κατέλαβε την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Μετά το 1985 αποσύρθηκε οριστικά, έχοντας μόλις 5 πόντιουμ και 2 pole positions σε επτά σαιζόν (και καμία πρωτιά).
Στο διάστημα μεταξύ των δύο παραπάνω περιόδων, η μητρική εταιρεία κατασκεύαζε κινητήρες επί παραγγελία για άλλες ομάδες. Πιο επιτυχημένη ήταν η συνεργασία με τη Μπράμπαμ, η οποία οδήγησε τον Νίκι Λάουντα σε δύο νίκες σε γκραν-πρι στο 1978. Τη δεκαετία του '80 δοκίμασε να επαναδραστηριοποιηθεί και σε αυτόν τον τομέα προμηθεύοντας την Οζέλλα, χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα.
Παρουσιάστηκαν τα νέα χρώματα της ομάδας στο μουσείο της Alfa Romeo. Για την ομάδα του χρόνου θα οδηγούν οι Τσαρλς Λεσλέρκ και Μάρκους Έρικσον.
Σήμερα θα έπρεπε να είναι μια μεγάλη λαμπερή μέρα για την ιστορία της Alfa Romeo. Η επίσημη τελετή για την επιστροφή της θρυλικής φίρμας στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού τα είχε σχεδόν όλα. Έγινε στο μουσείο της Alfa Romeo λίγο έξω από το Μιλάνο που ανακαινίστηκε πρόσφατα. Η Alfa Romeo φέτος συμπλήρωσε 107 χρόνια ιστορίας και επιστρέφει στη F1 από την οποία απείχε 30 χρόνια.Στην τελετή παραβρέθηκαν όλοι: Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ, ο πρόεδρος της F1, Τσέις Κάρι, ο πρόεδρος της Sauber Πασκάλ Πίτσι, και πάρα πολλοί Ιταλοί καλεσμένοι της φίρμας. Το μονοθέσιο που παρουσιάστηκε είναι το φετινό, με άλλα χρώματα. Το σεντόνι σήκωσαν οι δυο οδηγοί της ομάδας: Ο 20χρονος Μονεγάσκος Τσάρλς Λεσλέρκ πρωταθλητής της Formula 2 φέτος (πρώην GP2) είναι ο νέος οδηγός για την ομάδα. Μεγάλη και αρνητική έκπληξη για όλους ήταν η παραμονή του Μάρκους Έρικσον στην άλλη θέση. Λέμε αρνητική γιατί ο Έρικσον πληρώνει για τη θέση.
Θυμίζουμε πως τα προηγούμενα χρόνια η Alfa Romeo επένδυσε εκατοντάδες εκατομμύρια για να κατασκευάσει αυτοκίνητα ανταγωνιστικά προς τα γερμανικά όπως η Giulia και η Stelvio.
Ο επικεφαλής της αγωνιστικής ομάδας Alfa Romeo Sauber F1, Φρεντερίκ Βασέρ είναι λίγο καιρό σ’ αυτή τη θέση. Διαδέχτηκε φέτος τη Μονίσα Κάλντεμπρον την εποχή που έγιναν δραματικές αλλαγές στην ομάδα: «Έχουμε δρόμο μπροστά μας για να βελτιωθούμε. Ο Μαρκιόνε δε φημίζεται για την υπομονή του». Ο πρόεδρος της FCA είπε σχετικά: «Έχουν υβριδική μηχανή Ferrari, δυο οδηγούς με εξαιρετικό ταλέντο. Δεν περιμένω θαύματα το 2018 αλλά σίγουρα μπορούμε να βελτιώσουμε τη θέση που είχαμε φέτος». Η Sauber ήταν φέτος τελευταία στο πρωτάθλημα κατασκευαστών.
Ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ ανέφερε:
«Είναι μια πολύ σημαντική συμφωνία για τη F1. Έχουμε μεγάλες προκλήσεις μπροστά μας και η συμμετοχή της Alfa Romeo είναι κομβική για το μέλλον της F1».
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%BB%CF%86%CE%B1_%CE%A1%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BF_(%CE%A6%CF%8C%CF%81%CE%BC%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B1_1)
http://www.protothema.gr/car-and-speed/article/737471/alfa-romeo-sauber-f1-tetoia-fiesta-gia-ton-erikson/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ προσπαθείτε να μην βρίζετε στα σχόλια και να μην θίγετε ονομαστικά πρόσωπα,κάνουμε πάντα έναν έλεγχο, ώστε να μην π.χ κατηγορούνται άδικα πρόσωπα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, ούτε φυσικά και να τα καταργήσουμε, γιατί δεν γουστάρουμε...