Το τέλος του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1 βρίσκει νικητή τον
Nico Rosberg! Ο Γερμανός πήρε την 3η συνεχόμενη του νίκη -για πρώτη φορά
στην καριέρα του-, αλλά όχι ακούραστα, διότι η πίεση από τον Lewis
Hamilton ήταν εμφανής σε κάποιους γύρους, ωστόσο ο Βρετανός δεν κατάφερε
να απειλήσει στο τέλος τον team-mate του, καθώς άργησε να αλλάξει
ελαστικά για το τελευταίο του stint.
Αυτή ήταν η 6η φετινή νίκη και η 14η συνολικά στην καριέρα του, με τη Mercedes να κάνει για 12η φορά φέτος το «1-2», ενώ έσπασε το περσινό ρεκόρ των 701 βαθμών, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο μία ακόμα εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά, χωρίς να απειλείται από κανέναν στην πλειοψηφία των αγώνων.
Στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen, για το τρίτο του φετινό βάθρο, ενώ ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Sergio Perez, Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Romain Grosjean και ο 10ος Daniil Kvyat. Ας δούμε τι έγινε στους 55 γύρους του τελευταίου αγώνα.
Ο καιρός ήταν για μία ακόμα ημέρα πολύ καλός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 27°C στον αέρα και τους 28°C στην άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Perez, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg, Massa, Kvyat και Sainz. Από την 12η θέση εκκινούσε ο Button, από την 15η ο Vettel και από την 16η ο Alonso, καθώς ο Grosjean άλλαξε κιβώτιο και μετακινήθηκε στην 19η θέση. Οι αλλαγές στο set-up της ανάρτησης κατά τη διάρκεια του Parc Ferme ανάγκασαν τον Merhi να ξεκινά από το pit lane.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Rosberg έφυγε καλά και ο Hamilton άντεξε στην πίεση των Perez και Raikkonen κλείνοντας της γραμμές του. Πιο πίσω, ο Hulkenberg ανέβηκε στην 5η θέση, ο Kvyat στην 7η, ενώ ο Vettel ήταν ήδη 15ος. Επαφή στην πρώτη στροφή μεταξύ των Alonso και Maldonado, κάτι που ανάγκασε και τους δύο να μπουν στα pits, με τον Maldonado να εγκαταλείπει.
Στο τέλος του πρώτου γύρου, η κατάταξη ήταν: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Ricciardo, Sainz, Massa, Kvyat και ο 10ος Bottas. Ο Vettel ήταν 12ος, μπροστά από τον Button, όσο ο Bottas προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του κινητήρα του και να προσπεράσει τον Kvyat, αλλά ακόμα δεν μπορούσε να ανοίξει το DRS.
Τρομερή πίεση ασκούσαν οι δύο Williams. Ο Bottas ήταν απέναντι στη σκληρή άμυνα του Kvyat, αλλά ο Massa προσπέρασε τον Sainz και πήρε την 7η θέση, πίσω από τον Ricciardo. Μπροστά, ο Rosberg είχε καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton και άνοιγε σιγά-σιγά τη διαφορά του, την ώρα που ο Grosjean προσπερνούσε τον Nasr για την 14η θέση.
Μέσα στον 4ο γύρο ο Nasr και ο 5ος ο Kvyat, για τα μαλακά ελαστικά. Όμορφη μάχη μεταξύ των Ricciardo και Hulkenberg στις δύο πίσω ευθείες, με τον Αυστραλό να κερδίσει την 5η θέση, αλλά να μπαίνει στη συνέχεια για αλλαγή, μαζί με τους Perez και Massa, βάζοντας όλοι τα μαλακά ελαστικά. Εν τω μεταξύ, ο Alonso πήρε ποινή διέλευσης από τα pits, λόγω του περιστατικού με τον Maldonado.
Μαλακά και για τους Sainz και Hulkenberg. Ο Γερμανός, που προηγουμένως είχε προβλήματα υποστροφής, βγήκε μπροστά από τον Massa, στην 12η θέση, 3 θέσεις πίσω από τον Perez. Ήταν η σειρά των Bottas, Verstappen και Button για να βάλουν τη μαλακή γόμα, αλλά αυτό δεν έγινε ομαλά, καθώς το αριστερό μέρος της εμπρός πτέρυγας του Bottas ακούμπησε κι έσπασε στο πίσω μέρος της MP4-30 όταν ο Button έφτανε τους μηχανικούς του.
Στα 4,7 δευτερόλεπτα είχε φτάσει τη διαφορά ο Rosberg από τον Hamilton στον 10ο γύρο, πριν ο Γερμανός μπει μαζί με τον Raikkonen για τα μαλακά, με τον Hamilton να κάνει το ίδιο έναν γύρο μετά. Πιο πίσω, ο Perez προσπέρασε τον Grosjean για την 5η θέση, ενώ εμείς διαβάζαμε πως ο Bottas τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων για μη ασφαλή απελευθέρωση της Williams στα pits.
Από το εμπόδιο του Nasr απαλλάχτηκε εύκολα ο Massa στον 12ο γύρο, με τον Kvyat να κάνει το ίδιο δύο γύρους αργότερα, ανεβαίνοντας στην 10η θέση. Προσπέρασμα και από τον Hamilton στον Vettel, καθώς ο Γερμανός δεν είχε αλλάξει τη μαλακή γόμα με την οποία ξεκίνησε τον αγώνα, έτσι η αντίστασή του δεν ήταν σκληρή για τον Πρωταθλητή.
Ενδιαφέρουσα μάχη στις θέσεις 12 και 13, ανάμεσα στους Sainz και Verstappen. Ο Ericsson έφυγε από μπροστά τους, έτσι τίποτα δεν τους εμπόδιζε πλέον. Μετά από τον Hamilton, ήταν η σειρά του Raikkonen να προσπεράσει τον Vettel, στη δεύτερη πίσω μεγάλη ευθεία, με τον Γερμανό να ρωτά αν ήταν σωστό που τον άφησε να περάσει.
Το προσπέρασμα για τον Verstappen στον Sainz ήρθε στον 19ο γύρο, τη στιγμή που ο Alonso έμπαινε ξανά στα pits για τη μαλακή γόμα. Στην κορυφή, ο Hamilton είχε βελτιώσει λίγο τον ρυθμό του, όμως η διαφορά ήταν στα 5,8 δευτερόλεπτα και μάλλον ο Rosberg έκανε διαχείριση καυσίμου και ελαστικών για τη συνέχεια.
Στον 21ο γύρο, η 10άδα ήταν: Rosberg, (5,5)Hamilton, (4,4)Raikkonen, (6,1)Vettel, (10,3)Perez, (4,6)Grosjean, (0,8)Ricciardo, (4,4)Hulkenberg, (1,7)Massa και (0,6)Kvyat. Λάθος και μεγάλο μπλοκάρισμα από τον Verstappen, ο οποίος είχε προβλήματα και μπήκε για δεύτερη φορά στα pits, για τη μαλακή γόμα, πέφτοντας στη 15η θέση.
Στον 24ο γύρο μπήκε για πρώτη φορά ο Vettel στα pits, και αυτός για τη μαλακή γόμα. Ο Γερμανός έπεσε από την 4η στην 6η θέση, αλλά το σημαντικό γι’ αυτόν ήταν ότι είχε κερδίσει 9 θέσεις από το ξεκίνημα του αγώνα. Προσπέρασμα του Button στον Grosjean, που είχε αλλάξει και αυτός ελαστικά, αλλά ο Γάλλος πήρε αμέσως μετά πίσω την 11η θέση.
Δεύτερο pit stop και για τον Hulkenberg, βάζοντας και πάλι τη μαλακή γόμα. Στην 14η θέση είχε ανάβει ο Verstappen, προσπερνώντας τον Ericsson, ενώ στα pits μπήκε και ο Kvyat. Ο Alonso δεν ήθελε για κάποιο λόγο να τερματίσει τον αγώνα, καθώς είπε πως, αν δεν έβγαινε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, θα εγκατέλειπε. Ο Ισπανός απείχε 60 δευτερόλεπτα από τον 16ο Bottas στα μέσα του αγώνα.
Στα 2,2 δευτερόλεπτα είχε φτάσει τη διαφορά ο Hamilton στον 27ο γύρο, την ώρα που οι Ricciardo, Massa και Nasr ήταν ξανά στα pits. Μέσα οι Perez και Sainz, όταν ο Vettel έγραφε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα από την 4η θέση. Graining ήταν η λέξη που ταίριαζε στον Rosberg, κάτι που επέτρεπε στον Hamilton να τον πλησιάσει στα 1,3 δευτερόλεπτα στον 30ο γύρο.
Στον 31ο γύρο ήρθε το pit stop για τον Rosberg και ο Hamilton βρήκε ελεύθερο δρόμο μπροστά του για να πιέσει. Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα σε 2,6 δευτερόλεπτα και ο Hamilton έμεινε ακόμα έναν γύρο έξω, εν αντιθέσει με τον Raikkonen που μπήκε στο τέλος του 32ο γύρου για να βάλει τα μαλακά και να τερματίσει με αυτά τον αγώνα.
Διπλό ντουμπλάρισμα δέχθηκε ο Alonso από τις Ferrari, όσο ο Rosberg ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Hamilton, ο οποίος παρέμενε στην πίστα, παρόλο που έχανε χρόνο. Μάχη για την τρίτη θέση είχαν οι Vettel και Raikkonen, αλλά ο Γερμανός έτσι κι αλλιώς ήταν υποχρεωμένος να μπει ξανά στα pits για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα, συνεπώς το βάθρο ανήκε στον Φινλανδό.
Η αλλαγή των θέσεων έγινε ύστερα από εντολή της Ferrari, αλλά αυτό που απασχολούσε τον Hamilton ήταν τα ελαστικά των άλλων, καθώς ίσως ο Βρετανός να σκεφτόταν τα πολύ μαλακά ελαστικά για τους τελευταίους γύρους. Η Mercedes του είπε να μείνει με τα συγκεκριμένα ελαστικά για μερικούς ακόμα γύρους, ενώ τον ενημέρωναν πως ο Rosberg ήταν 14 δευτερόλεπτα πίσω.
Το pit stop του Vettel ήρθε στον 40ο γύρο, επιλέγοντας την πολύ μαλακή γόμα για τους τελευταίους 15 γύρους. Νωρίτερα είχε μπει και ο Verstappen για την πολύ μαλακή. Ο Γερμανός είχε πέσει στην 6η θέση και πίεζε τον Ricciardo, αλλά το προσπέρασμα ήταν θέμα χρόνου με τα ελαστικά που είχαν οι δύο οδηγοί.
Εν τω μεταξύ, ο Hamilton έλεγε πως ήθελε να τερματίσει με τα συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά η Mercedes του είπε πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, διότι θα χάσει σίγουρα την πρώτη θέση και δεν αξίζει το ρίσκο της αντοχής των ελαστικών. Ο Βρετανός μπήκε στο τέλος του 41ου γύρο, βάζοντας τελικά τη μαλακή και όχι την πολύ μαλακή γόμα.
Έξω, ο Vettel προσπέρασε τον Ricciardo με άνεση, ενώ το ίδιο ήθελε να κάνει και ο Kvyat στον 8ο Hulkenberg, μόνο που η άμυνα του Γερμανού ήταν πιο σκληρή. Αντίθετα, ο Button προσπέρασε τον Nasr για την 12η, παίρνοντας και τα συγχαρητήρια από την ομάδα του. Με πολύ γρήγορο ρυθμό, ο Vettel μείωνε τη διαφορά από τον Perez και η 4η θέση ήταν σίγουρα του Γερμανού.
Το ενδιαφέρον, όμως, βρισκόταν μπροστά, όπου ο Hamilton μείωνε με ρυθμό ενός δευτερολέπτου στον γύρο. Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 10 δευτερόλεπτα, αλλά ο Rosberg πάτησε γκάζι για να διασφαλίσει τη νίκη. Προσπέρασμα από τον Verstappen στον Button, όμως το θέμα ήταν πως ο μικρός βρισκόταν μπροστά από τον Rosberg και τον καθυστερούσε.
Ο Hamilton κέρδισε 1,7 δευτερόλεπτα στον 46ο γύρο και 8 δέκατα στον 47ο γύρο, φτάνοντας τη διαφορά στα 7,7 δευτερόλεπτα. 8η θέση για τον Massa, που προσπέρασε τον Kvyat, την ώρα που η Mercedes έλεγε στον Hamilton να τα δώσει όλα μέχρι το τέλος, καθώς δεν είχε να σκεφτεί διαχείριση ελαστικών και καυσίμου για τους 7 γύρους που απέμεναν.
Τα πάντα είχαν κριθεί στα τελευταία περάσματα, μιας και ο Hamilton συναντούσε κίνηση και ο Rosberg άνοιγε τη διαφορά. Ενδιαφέρον τρενάκι στις θέσεις 9, 10 και 11, από τους Kvyat, Sainz και Grosjean. Ο Sainz πίεζε τον Kvyat, αλλά τελικά ο Ισπανός είδε τον Grosjean να του παίρνει τον βαθμό 3 γύρους πριν από τη λήξη.
Ο Grosjean είχε πολύ καλό ρυθμό και ανέβηκε στην 9η θέση, περνώντας τον Kvyat, με τον Rosberg να κάνει παράπονα για δονήσεις στο πίσω μέρος. Ο τελευταίος γύρος είχε έρθει και ο Γερμανός πήρε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του με αέρα 8 δευτερολέπτων από τον Hamilton.
Στους 19 φετινούς αγώνες, ο Hamilton συγκέντρωσε συνολικά 381 βαθμούς, 59 περισσότερους από τον Rosberg. Η τρίτη θέση έχει ουσιαστικά κριθεί εδώ και αρκετό καιρό, εκεί όπου βρίσκεται ο Vettel, με 278 βαθμούς. Στη μάχη της τέταρτης θέσεις, νικητής βγήκε ο Raikkonen, προσπερνώντας σήμερα τον Bottas (ήταν η μοναδική θέση που άλλαξε από τη Βραζιλία), καθώς συγκέντρωσε 150 βαθμούς έναντι 134 του συμπατριώτη του. Η φετινή έκπληξη έγινε στην Red Bull, καθώς ο Kvyat τερμάτισε στην 7η θέση, με 3 βαθμούς περισσότερους από τον Ricciardo, ενώ ο Button κέρδισε κι επίσημα τη μάχη στη McLaren.
Στους κατασκευαστές, καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στις θέσεις, με τη Mercedes να μαζεύει 703 βαθμούς, 2 περισσότερους σε σχέση με πέρυσι. 275 βαθμούς κάτω, στη δεύτερη θέση η Ferrari, η οποία ολοκλήρωσε τη σεζόν με 171 λιγότερους βαθμούς από την ιταλική ομάδα. Η Lotus τελικά παρέμεινε στην 6η θέση, αφού η Toro Rosso δεν τα πήγε καλά στο Abu Dhabi και η McLaren δεν ξεκόλλησε από την 9η θέση της βαθμολογίας. Η μοναδική ομάδα που δε βαθμολογήθηκε φέτος ήταν η Manor.
Η ανιαρή φετινή σεζόν έφτασε στο τέλος της και πλέον η προσοχή είναι 100% στραμμένη στο 2016. Η Ferrari ήταν η πιο βελτιωμένη ομάδα και αυτό κάνει τους οπαδούς της να ελπίζουν σε ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά και γενικότερα όλους τους οπαδούς του αθλήματος για μια πιο ενδιαφέρουσα μάχη του πρωταθλήματος.
Η επόμενη σεζόν θα ξεκινήσει στις 20 Μαρτίου, αλλά μένει να οριστικοποιηθεί στο πρόγραμμα του 2016, κάτι που θα γίνει στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στον επόμενο μήνα.
Αυτή ήταν η 6η φετινή νίκη και η 14η συνολικά στην καριέρα του, με τη Mercedes να κάνει για 12η φορά φέτος το «1-2», ενώ έσπασε το περσινό ρεκόρ των 701 βαθμών, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο μία ακόμα εξαιρετικά επιτυχημένη χρονιά, χωρίς να απειλείται από κανέναν στην πλειοψηφία των αγώνων.
Στην τρίτη θέση ο Kimi Raikkonen, για το τρίτο του φετινό βάθρο, ενώ ακολούθησαν οι Sebastian Vettel, Sergio Perez, Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Romain Grosjean και ο 10ος Daniil Kvyat. Ας δούμε τι έγινε στους 55 γύρους του τελευταίου αγώνα.
Ο καιρός ήταν για μία ακόμα ημέρα πολύ καλός και τα θερμόμετρα έδειχναν τους 27°C στον αέρα και τους 28°C στην άσφαλτο. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Perez, Ricciardo, Bottas, Hulkenberg, Massa, Kvyat και Sainz. Από την 12η θέση εκκινούσε ο Button, από την 15η ο Vettel και από την 16η ο Alonso, καθώς ο Grosjean άλλαξε κιβώτιο και μετακινήθηκε στην 19η θέση. Οι αλλαγές στο set-up της ανάρτησης κατά τη διάρκεια του Parc Ferme ανάγκασαν τον Merhi να ξεκινά από το pit lane.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Rosberg έφυγε καλά και ο Hamilton άντεξε στην πίεση των Perez και Raikkonen κλείνοντας της γραμμές του. Πιο πίσω, ο Hulkenberg ανέβηκε στην 5η θέση, ο Kvyat στην 7η, ενώ ο Vettel ήταν ήδη 15ος. Επαφή στην πρώτη στροφή μεταξύ των Alonso και Maldonado, κάτι που ανάγκασε και τους δύο να μπουν στα pits, με τον Maldonado να εγκαταλείπει.
Στο τέλος του πρώτου γύρου, η κατάταξη ήταν: Rosberg, Hamilton, Raikkonen, Perez, Hulkenberg, Ricciardo, Sainz, Massa, Kvyat και ο 10ος Bottas. Ο Vettel ήταν 12ος, μπροστά από τον Button, όσο ο Bottas προσπαθούσε να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του κινητήρα του και να προσπεράσει τον Kvyat, αλλά ακόμα δεν μπορούσε να ανοίξει το DRS.
Τρομερή πίεση ασκούσαν οι δύο Williams. Ο Bottas ήταν απέναντι στη σκληρή άμυνα του Kvyat, αλλά ο Massa προσπέρασε τον Sainz και πήρε την 7η θέση, πίσω από τον Ricciardo. Μπροστά, ο Rosberg είχε καλύτερο ρυθμό από τον Hamilton και άνοιγε σιγά-σιγά τη διαφορά του, την ώρα που ο Grosjean προσπερνούσε τον Nasr για την 14η θέση.
Μέσα στον 4ο γύρο ο Nasr και ο 5ος ο Kvyat, για τα μαλακά ελαστικά. Όμορφη μάχη μεταξύ των Ricciardo και Hulkenberg στις δύο πίσω ευθείες, με τον Αυστραλό να κερδίσει την 5η θέση, αλλά να μπαίνει στη συνέχεια για αλλαγή, μαζί με τους Perez και Massa, βάζοντας όλοι τα μαλακά ελαστικά. Εν τω μεταξύ, ο Alonso πήρε ποινή διέλευσης από τα pits, λόγω του περιστατικού με τον Maldonado.
Μαλακά και για τους Sainz και Hulkenberg. Ο Γερμανός, που προηγουμένως είχε προβλήματα υποστροφής, βγήκε μπροστά από τον Massa, στην 12η θέση, 3 θέσεις πίσω από τον Perez. Ήταν η σειρά των Bottas, Verstappen και Button για να βάλουν τη μαλακή γόμα, αλλά αυτό δεν έγινε ομαλά, καθώς το αριστερό μέρος της εμπρός πτέρυγας του Bottas ακούμπησε κι έσπασε στο πίσω μέρος της MP4-30 όταν ο Button έφτανε τους μηχανικούς του.
Στα 4,7 δευτερόλεπτα είχε φτάσει τη διαφορά ο Rosberg από τον Hamilton στον 10ο γύρο, πριν ο Γερμανός μπει μαζί με τον Raikkonen για τα μαλακά, με τον Hamilton να κάνει το ίδιο έναν γύρο μετά. Πιο πίσω, ο Perez προσπέρασε τον Grosjean για την 5η θέση, ενώ εμείς διαβάζαμε πως ο Bottas τιμωρήθηκε με ποινή 5 δευτερολέπτων για μη ασφαλή απελευθέρωση της Williams στα pits.
Από το εμπόδιο του Nasr απαλλάχτηκε εύκολα ο Massa στον 12ο γύρο, με τον Kvyat να κάνει το ίδιο δύο γύρους αργότερα, ανεβαίνοντας στην 10η θέση. Προσπέρασμα και από τον Hamilton στον Vettel, καθώς ο Γερμανός δεν είχε αλλάξει τη μαλακή γόμα με την οποία ξεκίνησε τον αγώνα, έτσι η αντίστασή του δεν ήταν σκληρή για τον Πρωταθλητή.
Ενδιαφέρουσα μάχη στις θέσεις 12 και 13, ανάμεσα στους Sainz και Verstappen. Ο Ericsson έφυγε από μπροστά τους, έτσι τίποτα δεν τους εμπόδιζε πλέον. Μετά από τον Hamilton, ήταν η σειρά του Raikkonen να προσπεράσει τον Vettel, στη δεύτερη πίσω μεγάλη ευθεία, με τον Γερμανό να ρωτά αν ήταν σωστό που τον άφησε να περάσει.
Το προσπέρασμα για τον Verstappen στον Sainz ήρθε στον 19ο γύρο, τη στιγμή που ο Alonso έμπαινε ξανά στα pits για τη μαλακή γόμα. Στην κορυφή, ο Hamilton είχε βελτιώσει λίγο τον ρυθμό του, όμως η διαφορά ήταν στα 5,8 δευτερόλεπτα και μάλλον ο Rosberg έκανε διαχείριση καυσίμου και ελαστικών για τη συνέχεια.
Στον 21ο γύρο, η 10άδα ήταν: Rosberg, (5,5)Hamilton, (4,4)Raikkonen, (6,1)Vettel, (10,3)Perez, (4,6)Grosjean, (0,8)Ricciardo, (4,4)Hulkenberg, (1,7)Massa και (0,6)Kvyat. Λάθος και μεγάλο μπλοκάρισμα από τον Verstappen, ο οποίος είχε προβλήματα και μπήκε για δεύτερη φορά στα pits, για τη μαλακή γόμα, πέφτοντας στη 15η θέση.
Στον 24ο γύρο μπήκε για πρώτη φορά ο Vettel στα pits, και αυτός για τη μαλακή γόμα. Ο Γερμανός έπεσε από την 4η στην 6η θέση, αλλά το σημαντικό γι’ αυτόν ήταν ότι είχε κερδίσει 9 θέσεις από το ξεκίνημα του αγώνα. Προσπέρασμα του Button στον Grosjean, που είχε αλλάξει και αυτός ελαστικά, αλλά ο Γάλλος πήρε αμέσως μετά πίσω την 11η θέση.
Δεύτερο pit stop και για τον Hulkenberg, βάζοντας και πάλι τη μαλακή γόμα. Στην 14η θέση είχε ανάβει ο Verstappen, προσπερνώντας τον Ericsson, ενώ στα pits μπήκε και ο Kvyat. Ο Alonso δεν ήθελε για κάποιο λόγο να τερματίσει τον αγώνα, καθώς είπε πως, αν δεν έβγαινε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, θα εγκατέλειπε. Ο Ισπανός απείχε 60 δευτερόλεπτα από τον 16ο Bottas στα μέσα του αγώνα.
Στα 2,2 δευτερόλεπτα είχε φτάσει τη διαφορά ο Hamilton στον 27ο γύρο, την ώρα που οι Ricciardo, Massa και Nasr ήταν ξανά στα pits. Μέσα οι Perez και Sainz, όταν ο Vettel έγραφε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα από την 4η θέση. Graining ήταν η λέξη που ταίριαζε στον Rosberg, κάτι που επέτρεπε στον Hamilton να τον πλησιάσει στα 1,3 δευτερόλεπτα στον 30ο γύρο.
Στον 31ο γύρο ήρθε το pit stop για τον Rosberg και ο Hamilton βρήκε ελεύθερο δρόμο μπροστά του για να πιέσει. Ο Γερμανός έβαλε τη μαλακή γόμα σε 2,6 δευτερόλεπτα και ο Hamilton έμεινε ακόμα έναν γύρο έξω, εν αντιθέσει με τον Raikkonen που μπήκε στο τέλος του 32ο γύρου για να βάλει τα μαλακά και να τερματίσει με αυτά τον αγώνα.
Διπλό ντουμπλάρισμα δέχθηκε ο Alonso από τις Ferrari, όσο ο Rosberg ήταν πολύ πιο γρήγορος από τον Hamilton, ο οποίος παρέμενε στην πίστα, παρόλο που έχανε χρόνο. Μάχη για την τρίτη θέση είχαν οι Vettel και Raikkonen, αλλά ο Γερμανός έτσι κι αλλιώς ήταν υποχρεωμένος να μπει ξανά στα pits για να βάλει την πολύ μαλακή γόμα, συνεπώς το βάθρο ανήκε στον Φινλανδό.
Η αλλαγή των θέσεων έγινε ύστερα από εντολή της Ferrari, αλλά αυτό που απασχολούσε τον Hamilton ήταν τα ελαστικά των άλλων, καθώς ίσως ο Βρετανός να σκεφτόταν τα πολύ μαλακά ελαστικά για τους τελευταίους γύρους. Η Mercedes του είπε να μείνει με τα συγκεκριμένα ελαστικά για μερικούς ακόμα γύρους, ενώ τον ενημέρωναν πως ο Rosberg ήταν 14 δευτερόλεπτα πίσω.
Το pit stop του Vettel ήρθε στον 40ο γύρο, επιλέγοντας την πολύ μαλακή γόμα για τους τελευταίους 15 γύρους. Νωρίτερα είχε μπει και ο Verstappen για την πολύ μαλακή. Ο Γερμανός είχε πέσει στην 6η θέση και πίεζε τον Ricciardo, αλλά το προσπέρασμα ήταν θέμα χρόνου με τα ελαστικά που είχαν οι δύο οδηγοί.
Εν τω μεταξύ, ο Hamilton έλεγε πως ήθελε να τερματίσει με τα συγκεκριμένα ελαστικά, αλλά η Mercedes του είπε πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο, διότι θα χάσει σίγουρα την πρώτη θέση και δεν αξίζει το ρίσκο της αντοχής των ελαστικών. Ο Βρετανός μπήκε στο τέλος του 41ου γύρο, βάζοντας τελικά τη μαλακή και όχι την πολύ μαλακή γόμα.
Έξω, ο Vettel προσπέρασε τον Ricciardo με άνεση, ενώ το ίδιο ήθελε να κάνει και ο Kvyat στον 8ο Hulkenberg, μόνο που η άμυνα του Γερμανού ήταν πιο σκληρή. Αντίθετα, ο Button προσπέρασε τον Nasr για την 12η, παίρνοντας και τα συγχαρητήρια από την ομάδα του. Με πολύ γρήγορο ρυθμό, ο Vettel μείωνε τη διαφορά από τον Perez και η 4η θέση ήταν σίγουρα του Γερμανού.
Το ενδιαφέρον, όμως, βρισκόταν μπροστά, όπου ο Hamilton μείωνε με ρυθμό ενός δευτερολέπτου στον γύρο. Η μεταξύ τους διαφορά ήταν στα 10 δευτερόλεπτα, αλλά ο Rosberg πάτησε γκάζι για να διασφαλίσει τη νίκη. Προσπέρασμα από τον Verstappen στον Button, όμως το θέμα ήταν πως ο μικρός βρισκόταν μπροστά από τον Rosberg και τον καθυστερούσε.
Ο Hamilton κέρδισε 1,7 δευτερόλεπτα στον 46ο γύρο και 8 δέκατα στον 47ο γύρο, φτάνοντας τη διαφορά στα 7,7 δευτερόλεπτα. 8η θέση για τον Massa, που προσπέρασε τον Kvyat, την ώρα που η Mercedes έλεγε στον Hamilton να τα δώσει όλα μέχρι το τέλος, καθώς δεν είχε να σκεφτεί διαχείριση ελαστικών και καυσίμου για τους 7 γύρους που απέμεναν.
Τα πάντα είχαν κριθεί στα τελευταία περάσματα, μιας και ο Hamilton συναντούσε κίνηση και ο Rosberg άνοιγε τη διαφορά. Ενδιαφέρον τρενάκι στις θέσεις 9, 10 και 11, από τους Kvyat, Sainz και Grosjean. Ο Sainz πίεζε τον Kvyat, αλλά τελικά ο Ισπανός είδε τον Grosjean να του παίρνει τον βαθμό 3 γύρους πριν από τη λήξη.
Ο Grosjean είχε πολύ καλό ρυθμό και ανέβηκε στην 9η θέση, περνώντας τον Kvyat, με τον Rosberg να κάνει παράπονα για δονήσεις στο πίσω μέρος. Ο τελευταίος γύρος είχε έρθει και ο Γερμανός πήρε την τρίτη συνεχόμενη νίκη του με αέρα 8 δευτερολέπτων από τον Hamilton.
Στους 19 φετινούς αγώνες, ο Hamilton συγκέντρωσε συνολικά 381 βαθμούς, 59 περισσότερους από τον Rosberg. Η τρίτη θέση έχει ουσιαστικά κριθεί εδώ και αρκετό καιρό, εκεί όπου βρίσκεται ο Vettel, με 278 βαθμούς. Στη μάχη της τέταρτης θέσεις, νικητής βγήκε ο Raikkonen, προσπερνώντας σήμερα τον Bottas (ήταν η μοναδική θέση που άλλαξε από τη Βραζιλία), καθώς συγκέντρωσε 150 βαθμούς έναντι 134 του συμπατριώτη του. Η φετινή έκπληξη έγινε στην Red Bull, καθώς ο Kvyat τερμάτισε στην 7η θέση, με 3 βαθμούς περισσότερους από τον Ricciardo, ενώ ο Button κέρδισε κι επίσημα τη μάχη στη McLaren.
Στους κατασκευαστές, καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στις θέσεις, με τη Mercedes να μαζεύει 703 βαθμούς, 2 περισσότερους σε σχέση με πέρυσι. 275 βαθμούς κάτω, στη δεύτερη θέση η Ferrari, η οποία ολοκλήρωσε τη σεζόν με 171 λιγότερους βαθμούς από την ιταλική ομάδα. Η Lotus τελικά παρέμεινε στην 6η θέση, αφού η Toro Rosso δεν τα πήγε καλά στο Abu Dhabi και η McLaren δεν ξεκόλλησε από την 9η θέση της βαθμολογίας. Η μοναδική ομάδα που δε βαθμολογήθηκε φέτος ήταν η Manor.
Η ανιαρή φετινή σεζόν έφτασε στο τέλος της και πλέον η προσοχή είναι 100% στραμμένη στο 2016. Η Ferrari ήταν η πιο βελτιωμένη ομάδα και αυτό κάνει τους οπαδούς της να ελπίζουν σε ένα ακόμα πιο ανταγωνιστικό μονοθέσιο, αλλά και γενικότερα όλους τους οπαδούς του αθλήματος για μια πιο ενδιαφέρουσα μάχη του πρωταθλήματος.
Η επόμενη σεζόν θα ξεκινήσει στις 20 Μαρτίου, αλλά μένει να οριστικοποιηθεί στο πρόγραμμα του 2016, κάτι που θα γίνει στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στον επόμενο μήνα.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ προσπαθείτε να μην βρίζετε στα σχόλια και να μην θίγετε ονομαστικά πρόσωπα,κάνουμε πάντα έναν έλεγχο, ώστε να μην π.χ κατηγορούνται άδικα πρόσωπα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, ούτε φυσικά και να τα καταργήσουμε, γιατί δεν γουστάρουμε...