Του Brett Knight
Ο Μαξ Φερστάπεν όχι μόνο προσπέρασε τον Λιούις Χάμιλτον στην πίστα, κατακτώντας το πρωτάθλημα της Formula 1 για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αλλά ο 25χρονος αστέρας της Red Bull νίκησε τον αντίπαλό του και στην κούρσα των χρημάτων.
Ο Φερστάπεν είναι ο πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος της F1 για το 2022 με την αμοιβή του και τα μπόνους να φτάνουν συνολικά στα 60 εκατ. δολάρια προ φόρων, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes. Ο Χάμιλτον, ο οποίος ήταν ο πρώτος πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός στην λίστα του Forbes για τους αθλητές από το 2013, βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση στα 55 εκατ. δολάρια.
Ο Φερνάντο Αλόνσο της Alpine, ο τελευταίος οδηγός που οι αποδοχές του τον είχαν φέρει πάνω από τον Χάμιλτον στην κατάταξη, είναι 3ος φέτος, στα 30 εκατ. δολάρια και τον ακολουθεί ο Sergio Pérez (26 εκατ. δολάρια) της Red Bull και ο Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari (23 εκατ. δολάρια).
Συνολικά, οι δέκα πιο ακριβοπληρωμένοι πιλότοι της Formula 1 εισπράττουν περίπου 264 εκατ. δολάρια τη φετινή χρονιά, ποσό αυξημένο κατά 25% από τις προβλέψεις του 2021.
Τα έσοδα από τους χορηγούς δεν περιλαμβάνονται σε αυτή την κατάταξη, κυρίως επειδή η Formula 1 προσφέρει λίγες ευκαιρίες μάρκετινγκ σε σύγκριση με το τένις ή το NBA. Οι περισσότεροι πιλότοι της F1 δεν αποσπώνται από συμφωνίες που δεν αφορούν τις υποχρεωτικές τους εμφανίσεις για τις ομάδες τους και τους χορηγούς των ομάδων τους. Ελάχιστοι είναι αυτοί που μπορεί να κερδίζουν πάνω από 1 εκατ. δολάρια από τέτοιες συμφωνίες, με το εισόδημα του Χάμιλτον "εκτός πίστας" να υπολογίζεται στα 8 εκατ. δολάρια και του Φερστάπεν στα 2 εκατ. δολάρια.
Oι αστέρες της Formula 1 έχουν λόγους να πιστεύουν ότι οι αμοιβές τους θα συνεχίσουν να αυξάνονται. Το νέο πλαφόν για τον προϋπολογισμό της F1, που θεσπίστηκε την περασμένη σεζόν, πρόκειται να περιορίσει τις δαπάνες των ομάδων σε βασικούς τομείς στα 135 εκατ. δολάρια για το επόμενο έτος, αναγκάζοντας τις Mercedes, Ferrari και Red Bull να αλλάξουν ριζικά τους προϋπολογισμούς τους με βάση τους οποίους ξόδευαν αλόγιστα 300 ή και 400 εκατ. δολάρια. Ενώ οι ιδιοκτήτες των ομάδων αναγκάστηκαν να μειώσουν τις δαπάνες τους για σχεδιασμό και έρευνα, οι αμοιβές των πιλότων της F1 εξαιρέθηκαν από το πλαφόν και, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου, αναμένεται να εκτοξευθούν τα επόμενα χρόνια.
Από ό,τι φαίνεται ο Φερστάπεν θα αργήσει "να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι".
Η λίστα
1. Μαξ Φερστάπεν - $60 εκατ.
Ομάδα: Red Bull Racing | Υπηκοότητα: Ολλανδός | Ηλικία: 25
Αμοιβή: 40 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 20 εκατ. δολάρια
2. Λιούις Χάμιλτον - $55 εκατ.
Ομάδα: Mercedes | Υπηκοότητα: Βρετανός | Ηλικία: 37
Μισθός: 55 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 0 δολάρια
3 Φερνάντο Αλόνσιο - $30 εκατ.
Ομάδα: Alpine | Υπηκοότητα: Ισπανός | Ηλικία: 41
Μισθός: 30 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 0 δολάρια
4. Σέρχιο Πέρες - $26 εκατ.
Ομάδα: Red Bull Racing | Υπηκοότητα: Μεξικανός | Ηλικία: 32
Μισθός: 10 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 16 εκατ. δολάρια
5. Σαρλ Λεκλέρκ - $23 εκατ.
Ομάδα: Ferrari | Υπηκοότητα: Μονεγάσκος| Ηλικία: 25
Μισθός: 12 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 11 εκατ. δολάρια
6 (α) Σεμπάστιαν Φέτελ - $17 εκατ.
Ομάδα: Aston Martin | Υπηκοότητα: Γερμανός | Ηλικία: 35
Μισθός: 15 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 2 εκατ. δολάρια
6(β) Ντάνιελ Ρικιάρντο - $17 εκατ.
Ομάδα: McLaren | Υπηκοότητα: Αυστραλός | Ηλικία: 33
Μισθός: 15 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 2 εκατ. δολάρια
8. Κάρλος Σάινθ - $15 εκατ.
Ομάδα: Ferrari | Υπηκοότητα: Ισπανός | Ηλικία: 28
Μισθός: 8 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 7 εκατ. δολάρια
9. Λάντο Νόρις - $11 εκατ.
Ομάδα: McLaren | Υπηκοότητα: Βρετανός| Ηλικία: 23
Μισθός: 5 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 6 εκατ. δολάρια
10. Τζωρτζ Ράσελ - $10 εκατ.
Ομάδα: Mercedes | Υπηκοότητα: Βρετανός | Ηλικία: 24
Μισθός: 3 εκατ. δολάρια | Μπόνους: 7 εκατ. δολάρια
https://www.capital.gr/forbes/3682388/oi-pio-akribopliromenoi-pilotoi-tis-formula-1-gia-to-2022-ekthronise-ton-xamilton-o-ferstapen
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλώ προσπαθείτε να μην βρίζετε στα σχόλια και να μην θίγετε ονομαστικά πρόσωπα,κάνουμε πάντα έναν έλεγχο, ώστε να μην π.χ κατηγορούνται άδικα πρόσωπα.
Δεν θέλουμε να μπούμε σε διαδικασία να σβήνουμε σχόλια, ούτε φυσικά και να τα καταργήσουμε, γιατί δεν γουστάρουμε...